Centro 3 – Reklamvärde

CENTRO 3 – INTE BARA EN CYKEL SE DEN OCKSÅ SOM FÖRETAGETS ANSIKTE UTÅT, EN RÖRLIG REKLAMPELARE.
TÄNK DÄRFÖR IGENOM DESIGNEN, HÄR FINNS ETT REKLAMVÄRDE ATT HÄMTA.

Att Centro 3 har ett stort reklamvärde kan vi konstatera men att säga exakt hur stort reklamvärdet blir svårare.

Flera faktorer spelar in i detta, vart befinner sig cykeln, hur många potentiella kunder rör sig i området och hur du har folierat cykeln. Foliera alla sidor på cykeln för extra synlighet, man kan till och med foliera taket, synligt även från höga höjder.

Låt oss säga att du cyklar i en större stad med många personer som ser dig, då kan du jämföra cykeln med en reklampelare, billboard eller liknande. Med en väl synlig logotyp och företagets färger blir cykeln mer än bara en cykel – det blir en rörlig reklampelare!

Vad skulle en reklamplats i din stad kosta, året om? För din cykel kommer troligtvis användas året om eller åtminstone under större delen av året, tänk också på att fler personer troligtvis vänder på huvudet när du susar förbi än att dom tittar på en affisch som sitter i en busskur.

Vi tror att du kan räkna in många tusenlappar i din nya reklampelare.

I en storstad kan reklamvärdet ligga på ca
200 000kr/år och cykel. Du har alltså utan problem tjänat in din cykel på reklamen den ger.